Η νεοσύστατη γερμανική εταιρεία Vay χρησιμοποιεί την “τηλεκατεύθυνση”, η οποία περιλαμβάνει τον τηλεχειρισμό των αυτοκινήτων από ανθρώπους που βρίσκονται χιλιόμετρα μακριά, ως ένα ενδιάμεσο βήμα προς την πλήρη αυτονομία.
Και κάπως έτσι άρχισαν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης αυτοκίνητα της Vay χωρίς οδηγούς που δεν είναι αυτόνομα αλλά τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα. Και δεν θα έχουν οδηγούς στο τιμόνι αλλά σε κάποιο άλλο σημείο και θα τα χειρίζονται μέσω εικονικής πραγματικότητας.
Περιμένοντας την πλήρως αυτόνομη οδήγηση να γίνει πραγματικότητα, ας μιλήσουμε λίγο για τα τηλεκατευθυνόμενα οχήματα. Πλασάρονται ως ένα ενδιάμεσο βήμα στο δρόμο προς την πλήρη αυτόνομη οδήγηση και ένα από τα πρώτα δείγματα γραφής, μας έρχεται από τη νεοσύστατη εταιρεία Vay, η οποία περιλαμβάνει τον τηλεχειρισμό των ειδικά διαμορφωμένων αυτοκινήτων από ανθρώπους που βρίσκονται χιλιόμετρα μακριά.
Η Vay έγινε η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε ένα όχημα χωρίς άνθρωπο στο εσωτερικό του σε ευρωπαϊκό δημόσιο δρόμο, ένα ορόσημο που σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία ανοίγει το δρόμο για μια υπηρεσία τηλεκατευθυνόμενης κινητικότητας εντός των επομένων μηνών.
Οι προσδοκίες για επικείμενη εξάπλωση μεγάλου αριθμού ρομποτικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί, ακόμη και με δεδομένο πως οι επενδυτές έχουν διαθέσει περίπου100 δισεκατομμύρια δολάρια στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Η Vay δήλωσε την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου ότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τέτοια οχήματα σε προκαθορισμένες διαδρομές στο Αμβούργο, μετά από σχετική άδεια που της χορήγησε ο Δήμος της πόλης. Ενώ η Vay δοκίμαζε την τεχνολογία για περισσότερα από τρία χρόνια, ήταν υποχρεωμένη να έχει έναν οδηγό ασφαλείας μέσα στα τροποποιημένα ηλεκτρικά οχήματα της KΙΑ.
Πώς λειτουργούν τα τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα της Vay
“Τώρα θα συνεργαστούμε με τις αρχές για τα επόμενα βήματα, ώστε να προσφέρουμε αυτή την υπηρεσία σε ιδιώτες”, δήλωσε στο Bloomberg News ο διευθύνων σύμβουλος της Vay, Thomas von der Ohe, ο οποίος εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος στην εκτίμησή του πως αυτό είναι κάτι που θα πάρει μήνες και όχι χρόνια. Για την ώρα, η υπηρεσία της Vay βασίζεται σε οδηγούς που παραδίδουν -μέσω τηλεκατεύθυνσης- ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πελάτες, οι οποίοι θα επιβιβάζονται και οδηγούν οι ίδιοι στον επιθυμητό προορισμό τους.
Στη συνέχεια, οι “οδηγοί” της Vay θα κατευθύνουν τα οχήματα στον επόμενο πελάτη και ούτω καθεξής. Η νεοσύστατη επιχείρηση έχει συγκεντρώσει περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, μεταξύ των οποίων ο πρώην οικονομικός διευθυντής της Google Patrick Pichette, η Kinnevik και η εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Atomico.