Οχτώ ημέρες δοκιμών εξέλιξης είχαν συνολικά στη Βαρκελώνη οι ομάδες της Formula1 και τις ολοκλήρωσαν, άλλες με επιτυχία κι άλλες με προβλήματα.
Έτσι, λοιπόν, έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την επίσημη έναρξη της νέας σεζόν στην Αυστραλία το τριήμερο 24-26 Μαρτίου και όλοι περιμένουμε να δούμε με αγωνία πώς έχει… προσαρμοστεί η κάθε ομάδα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς, που αφορούν κυρίως την αεροδυναμική και τα ελαστικά, μετά την πρώτη… γεύση.
Με το πέρας, λοιπόν, των οχτώ ημερών, έχουμε και τα πρώτα στατιστικά, πέραν του ταχύτερου γύρου του Κίμι Ραϊκόνεν. Αυτά αφορούν τους γύρους που έχουν κάνει κάθε ομάδα και κάθε κατασκευαστής κινητήρων, τη στιγμή που αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι ο Ραϊκόνεν ήταν πιο γρήγορος και σε κάθε κομμάτι της πίστας.
Αναλυτικά τα στατιστικά των δοκιμών:
Έχει γίνει πολύς… ντόρος για το πόσο ανταγωνιστική έχει παρουσιαστεί η Ferrari στις δοκιμές εξέλιξης. Ο ταχύτερος γύρος και των οχτώ ημερών ανήκει στον Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος ήταν ο μοναδικός που… έπεσε κάτω από το 1:19.0 και έκανε ρεκόρ σε χρόνους δοκιμών.
Μάλιστα, συγκρίνεται με την περσινή pole position του Λιούις Χάμιλτον στην Ισπανία, η οποία ήρθε με 1:22.0! Από εκεί και πέρα, φαίνεται πως έχουν μειωθεί και οι διαφορές, καθώς μόνο δύο ομάδες απείχαν πάνω από δύο δεύτερα από τον πρώτο χρόνο.
Ο λόγος για τις McLaren και Sauber, τη στιγμή που οι περισσότεροι πιλότοι πραγματοποίησαν τους καλύτερους χρόνους τους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft), με ελάχιστες εξαιρέσεις. Ο Ραϊκόνεν το έπραξε αυτό με την πού μαλακή, όπως και οι Βαλτέρι Μπότας, Μαξ Φερστάπεν, ενώ ο Λανς Στρολ με τη μαλακή.
Μπορεί η Scuderia να παρουσιάστηκε πιο δυνατή, όμως δυνατή έχει παραμείνει και η Mercedes, τη στιγμή που δούλεψε περισσότερο απ’ όλους στις δοκιμές. Μάλιστα, «έσπασε» τη… 1000άρα, καθώς συμπλήρωσε 1096 γύρους, με την ομάδα του Μαρανέλο να γράφει 956 και 4450 χιλιόμετρα σε απόσταση.
Παρομοίως, και στους κατασκευαστές κινητήρων, με τα μονοθέσια που… φοράνε αυτόν των «ασημί βελών» να γράφουν συνολικά 2681 γύρους, με τη Ferrari να ακολουθεί με 2459, ενώ τους λιγότερους κατέγραψε η Honda με μόλις 425 με τη McLaren.
Όχι μόνο έκανε τον ταχύτερο γύρο σε όλες τις δοκιμές, αλλά ο Κίμι Ραϊκόνεν ήταν και ο πιο γρήγορος σε κάθε κομμάτι της πίστας! 22.779 στο πρώτο, 29.402 στο δεύτερο και 26.401 στο τελευταίο για να έρθει το εξαιρετικό 1:18.582.