Κάθε τόσο, η παγκόσμια ομοσπονδία αποφασίζει για τις αλλαγές των κανονισμών στη Formula 1, τα μονοθέσια της οποίας γίνονται ολοένα και πιο βαριά.
Από το 2007 και μετά, έχει παρατηρηθεί μια ολοένα και συνεχόμενη αύξηση του βάρους των αυτοκινήτων, που σχεδόν αγγίζει τα 200 κιλά. Όπως μπορείτε να δείτε κι εσείς στον παρακάτω πίνακα, έφτασαν να ζυγίζουν από 605 κιλά, 798, πριν παρατηρηθεί μια μικρή μείωση μετά από πάρα πολλά χρόνια. Ως εκ τούτου, με την παρουσίαση των νέων κανονισμών πέρυσι, τα αυτοκίνητα έφτασαν το μέγιστο βάρος των 798 κιλών, προτού αυτό μειωθεί στα 796 φέτος. Αξίζει να τονιστεί πως η περσινή ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση και άγγιξε τα 46 κιλά, τρία λιγότερα από τα 49 του 2014.
Η περσινή αλλαγή ήταν ικανή να μεταμορφώσει σε πολλούς τομείς τα μονοθέσια, όπως για παράδειγμα το δάπεδο και το αεροδυναμικό πακέτο, αλλά η μεγαλύτερη ήταν το 2014. Όχι μόνο λόγω των νέων κανονισμών, αλλά και την εισαγωγή των νέων υβριδικών κινητήρων. Προστέθηκαν λοιπόν πολλά νέα εξαρτήματα για τα ηλεκτρικά και θερμικά μοτέρ, η μπαταρία και άλλα συναφή, έχοντας ως αποτέλεσμα την εκτόξευση του τότε βάρους κατά 49 κιλά.
Επίσης, μεγάλο ρόλο για την… επιβάρυνση, έπαιξε το γεγονός πως τα μονοθέσια σχεδόν κάθε χρόνο κερδίζουν μερικά χιλιοστά σε μήκος και πλάτος, κάτι που σημαίνει επιπλέον βάρος λόγω των εξαρτημάτων και όλων των υπόλοιπων μερών που χρειάζονται για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Αναλυτικά:
2007: 605 κιλά
2010: 620 κιλά (+15)
2011: 640 κιλά (+20)
2013: 642 κιλά (+2)
2014: 691 κιλά (+49)
2015: 702 κιλά (+11)
2017: 728 κιλά (+26)
2018: 733 κιλά (+5)
2019: 743 κιλά (+10)
2020: 746 κιλά (+3)
2021: 752 κιλά (+6)
2022: 798 κιλά (+46)
2023: 796 κιλά (-2)