Πίσω από τους οδηγούς και τους παράγοντες της Formula 1 κρύβονται ζάπλουτοι επιχειρηματίες, οι οποίοι αντιστέκονται στην κυριαρχία των εργοστασιακών ομάδων.
Mercedes ή Ferrari; Όλα δείχνουν, ότι στο εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 θα βιώσουμε μία μονομαχία μεταξύ των δύο εργοστασιακών ομάδων για τους τίτλους στους κατασκευαστές και στους οδηγούς. Ωστόσο τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι, αφού στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν είχε κυριαρχήσει η Red Bull, που ανήκει σε έναν ανεξάρτητο επιχειρηματία και όχι σε κάποια γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία. Εφέτος θα συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1 έξι ομάδες με ισάριθμους ζάπλουτους ιδιοκτήτες, που θα προσπαθήσουν να μπουν σφήνα στα εργοστάσια και –γιατί όχι;- να επαναλάβουν, έως ένα βαθμό, τα κατορθώματα της Red Bull. Ας δούμε ποιοι είναι αυτοί!
Ντίτερ Μάτεσιτς
Ο Αυστριακός κατέχει το 49% της Red Bull και το υπόλοιπο 51% ανήκει σε δύο αδέλφια από την Ταϊλάνδη, ενώ η περιουσία του ξεπερνά τα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ. Ο 73χρονος έχει θέσει εφέτος ως στόχο το πρωτάθλημα, ενώ συντηρεί παράλληλα και την Toro Rosso, που λειτουργεί ως εφαλτήριο και φυτώριο νέων οδηγών για τη Red Bull.
Τζιν Χάας
Ο Αμερικανός είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εργαλείων στην πατρίδα του και ένας από τους πλουσιότερους πολίτες των ΗΠΑ. Ο 65χρονος χρηματοδοτεί την ομώνυμη ομάδα της Formula 1 και φιλοδοξεί να εξελιχθεί με τη βοήθεια της Ferrari σε σημαντικό παίκτη μετά την αρχική φάση συλλογής εμπειριών.
Λόρενς Στρολ
Ο Καναδός δραστηριοποιείται στον κλάδο των ενδυμάτων και της μόδας, κατέχοντας μεταξύ άλλων τα εμπορικά δικαιώματα του γνωστού οίκου Tommy Hilfiger. Ο εξηντάχρονος επένδυσε πολλά χρήματα στην προώθηση του 19χρονου γιου του Λανς σε οδηγό της Williams, όπου θα παίξει ακόμη σημαντικότερο ρόλο την επόμενο σεζόν, καθώς θα αποχωρήσει από τη βρετανική ομάδα ο βασικός χορηγός της, η Martini.
Mανσούρ Ογιέ
Ο Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος είναι Διευθύνων Σύμβουλος και βασικός μέτοχος του ομίλου TAG με έδρα το Λουξεμβούργο, που έχει επενδύσει –μεταξύ άλλων- στην εξέλιξη της TAG Porsche και κατέχει το 25% του McLaren Technology Group με αιχμή του δόρατος την ομώνυμη ομάδα της Formula 1. Πριν μερικά χρόνια πέρασε μία μεγάλη περιπέτεια υγείας και υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση και των δύο πνευμόνων του, κατάφερε όμως και επέστρεψε υγιής στο αγαπημένο του άθλημα.
Φιν Ράουζινγκ
Ο Σουηδός είναι πολύ σημαντικός για την ομάδα της Sauber, στην οποία έχει επιβάλλει ως οδηγό τον συμπατριώτη του Μάρκους Ερικσον. Ο 63χρονος Ράουζινγκ είναι μεγαλομέτοχος της εταιρείας συσκευασιών TetraPak, που βρίσκεται πίσω από τον βασικό χορηγό της Sauber, την ανώνυμη Α.Ε. Longbow S.A.
Bιγιάι Μαλία
Ο ιδιοκτήτης της Force India παραμένει εγκλωβισμένος και χωρίς διαβατήριο στη Μεγάλη Βρετανία, εξαιτίας της δικαστικής του διαμάχης με τράπεζες της Ινδίας μετά τη χρεωκοπία της αεροπορικής εταιρείας του. Η περιουσία του εκτιμάται στα 1,3 δις ευρώ και αυτό το διάστημα προσπαθεί να έρθει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τους πιστωτές του, ώστε να γλιτώσει ενδεχομένως και τη φυλακή.