Το 2022 μας άφησε και πλέον, το 2023 φαίνεται να είναι πιο συναρπαστικό, τουλάχιστον σε αυτούς που τους αρέσουν οι προβλέψεις.
Φυσικά, σε αυτό το σπορ, τη Formula 1, δεν χρειάζονται τα… αστέρια για να μας πουν τι θα δούμε, αλλά τα «αστέρια» που τρέχουν με τα μονοθέσια. Στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αρκούν τα δεδομένα και με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, φαίνεται πως το 2023 θα είναι μια χρονιά με μερικό ανταγωνισμό, έστω και αν στο τέλος ίσως κερδίσει εκ νέου ο Μαξ Φερστάπεν. Ferrari και Mercedes ετοιμάζονται πυρετωδώς, αναμένεται η αντεπίθεσή τους, αλλά μην νομίζετε πως στο πίσω μέρος του γκριντ τα πράγματα δεν θα έχουν ενδιαφέρον. Κάθε άλλο. Η Alpine εμφανίζεται έτοιμη, ο Φερνάντο Αλόνσο μεταπήδησε στην Aston Martin, ενώ ο υπερ-ταλαντούχος Όσκαρ Πιάστρι ετοιμάζεται κι αυτός με τη McLaren. Πάμε, όμως, να δούμε τι αναμένεται να γίνει το 2023.
Το 2022 ήταν μια χρονιά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της Red Bull. Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε άνετα το δεύτερο πρωτάθλημα στην καριέρα του και η ομάδα του αυτό στους κατασκευαστές. Κανείς δεν λέει πως δεν είναι φαβορί και για φέτος, αλλά μην ξεχνά κανείς την τιμωρία από τη FIA της τάξεως των περίπου 7.000.000 λιρών, κάτι που συνεπάγεται στη μείωση του μπάτζετ, αλλά και των ωρών στην αεροδυναμική σήραγγα. Πάντως, σύμφωνα με τις δοκιμές του Μπαχρέιν και τα όσα είδαμε, ξεκινάει από την… pole position την υπεράσπιση των τίτλων της.
Στη Ferrari από την άλλη μεριά, ο Ματία Μπινότο αποτελεί παρελθόν και τη θέση του πήρε ο Φρεντερίκ Βασό της Alfa Romeo. Έχει πάρα πολύ καλές σχέσεις με τον Σαρλ Λεκλέρκ, κάτι που σημαίνει πως μερικές αδικίες που συνέβησαν πέρυσι, φέτος θα εκλείψουν. Συν τοις άλλοις, η ομάδα μπόρεσε να εξασφαλίσει άδεια για μια νέα κινητήρια μονάδα που υπόκειται στους κανονισμούς και λέγεται πως θα είναι ισχυρότερη κατά 30 ίππους. Πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο αυτό.
Αναφορικά με τη Mercedes, κατ’ αρχάς να αναφερθεί πως ο Τζορτζ Ράσελ είναι το μέλλον και ο Λιούις Χάμιλτον το παρελθόν. Όχι πως ο δεύτερος δεν θα προσπαθήσει να κατακτήσει το όγδοο πρωτάθλημα της καριέρας του, αλλά ο νεαρός Βρετανός δεν πρόκειται να καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια. Δεν χάρισε τη νίκη στον Χάμιλτον πέρυσι στη Βραζιλία (ενώ θα μπορούσε) και θα τα δώσει όλα φέτος. Όπως και ο Χάμιλτον, που γνωρίζει πως η καριέρα του οδεύει προς το τέλος της. Ας μην ξεχάσουμε και την τεράστια προσπάθεια που έκανε η Mercedes σε όλους τους τομείς, προκειμένου να βελτιωθεί το αεροδυναμικό της πακέτο.
Όσον αφορά στο υπόλοιπο γκριντ, η Renault κατάφερε να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα της Alpine, άρα φέτος θα είναι καλύτερη λογικά, ενώ η Aston Martin έχει αποκτήσει τον Φερνάντο Αλόνσο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Άξια αναφοράς και η McLaren που τη θέση του Ντάνιελ Ρικιάρντο (πήγε δοκιμαστής στη Red Bull), πήρε ο ταλαντούχος Όσκαρ Πιάστρι. Πάρα πολύ καλός οδηγός, ο οποίος δεν αποκλείεται να τα βάλει στα ίσα με τον παραμένων στην ομάδα του Γουόκινγκ, Λάντο Νόρις.
Φέτος, οι δοκιμές πριν την έναρξη της χρονιάς διεξήχθησαν μόνο στο Μπαχρέιν από τις 23 έως τις 25 Φεβρουαρίου. Δεν έγιναν δοκιμές στη Βαρκελώνη, κάτι που δείχνει πως τα αποτελέσματα ενδέχεται να είναι κάπως πλασματικά, καθώς η καταλανική πίστα ήταν εκείνη που χάρη στον σχεδιασμό της, επέτρεπε από την αρχή σχεδόν της χρονιάς, να ξεχωρίσει το φαβορί.