Το αυτοκίνητο θα ντεμπουτάρει στην Ευρώπη προς το τέλος του 2023 και θα αποτελεί εξέλιξη του CX-60, μόνο που θα έχει τρεις σειρές καθισμάτων.
Μετά την παρουσίαση του CX-60 πέρυσι στην Ευρώπη και του CX-90 στις ΗΠΑ, η Mazda θα συνεχίσει τις «προσφορές» των πισωκίνητων SUV της το 2023. Επίκειται λοιπόν το λανσάρισμα του CX-70, ως αυτοκίνητο με δύο σειρές καθισμάτων στις ΗΠΑ, αλλά και του CX-80. Ο CEO της Mazda Motor Europe, Μάρτιν τεν Μπρινκ επιβεβαίωσε πως το 80άρι θα ντεμπουτάρει προς το τέλος του έτους στην Ευρώπη, δίχως να δώσει στη δημοσιότητα άλλες λεπτομέρειες, αλλά φαίνεται πως θα είναι μεγαλύτερο από το 60άρι και θα προσφέρεται με τρεις σειρές καθισμάτων. Με άλλα λόγια, το αυτοκίνητο θα είναι πιο στενό σε σχέση με το CX-90 και εκτός της ευρωπαϊκής, θα πωλείται στην αγορά της Ιαπωνίας, αλλά και σε άλλες.
Το 7θέσιο CX-80 θα είναι μακρύτερο σε μήκος από το CX-60 των 4.740χλστ. και θα διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο από τα 2.870χλστ. του CX-60. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα των πισωκίνητων μοντέλων της φίρμας και θα μπορεί να εφοδιαστεί με τους 6κύλινδρους σε σειρά κινητήρες βενζίνης και diesel, όπως επίσης και με σύστημα plug-in hybrid. Σε μερικές αγορές το CX-60 πωλείται με τέσσερις κυλίνδρους, άρα θα δούμε στο μέλλον αν θα είναι και το 80άρι κάπως έτσι.
Από εκεί και πέρα, ο Τεν Μπρινκ σημείωσε πως το CX-3 θα σταματήσει να διατίθεται στην Ευρώπη, ενώ το CX-5 αναμένεται να ανανεωθεί από ένα νέο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Ίσως να δούμε από εκεί και πέρα την τοποθέτηση του περιστροφικού κινητήρα πέραν του MX-30, εξηγώντας παράλληλα πως το 3 και το CX-30 χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα που μπορεί να φιλοξενήσει το σύστημα plug-in hybrid. Έως το τέλος της 10ετίας, η Mazda εκτιμά πως το 40-70% των ετήσιων πωλήσεων θα αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα, ένας μεγαλεπήβολος στόχος αν σκεφτεί κανείς πως το ΜΧ-30 αποτελεί τώρα το μοναδικό ηλεκτρικό όχημα στην γκάμα της.
*Στη φωτογραφία το 2023 Mazda CX-60.