Ο Ιάπωνας κατασκευαστής κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση στις πωλήσεις σε όλον τον πλανήτη, αφήνοντας δεύτερο τον Όμιλο Volkswagen.
Μπορεί να υπάρχουν ελλείψεις στους ημιαγωγούς, μπορεί να υπάρχουν περιορισμοί στις μεταφορές ελέω Covid, μπορεί να συνεχίζεται ο πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσία και τη Ουκρανία, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Toyota να εξασφαλίσει την κορυφή στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων για το 2022. Η ιαπωνική εταιρεία διέθεσε συνολικά 10.483.024 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των μαρκών Daihatsu και Hino, με τη δεύτερη να ασχολείται με την παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων.
Το ποσοστό ήταν -0.1% σε σχέση με το 2021, αλλά κατάφερε να αφήσει πίσω της τον Όμιλο Volkswagen, που πούλησε 8.3 εκ., με το ποσοστό να αγγίζει το -7%, πάντα σε σχέση με το 2021. Αυτό το αποτέλεσμα είναι το πιο αρνητικό για τους Γερμανούς εδώ και πάνω από μια 10ετία, λογικό αν σκεφτεί κανείς τα προβλήματα που έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην ανατολική Ευρώπη. Συν τοις άλλοις, ο Covid και τα lockdown στην Κίνα, έχουν προκαλέσει αναταράξεις στην κορυφαία αγορά του κόσμου για τη Volkswagen.
Επιστρέφοντας στην Toyota, οι πωλήσεις εμφάνισαν ελάχιστη πτώση, αλλά στην πραγματικότητα η παραγωγή αυξήθηκε κατά 5.3%, φτάνοντας τις 10.610.604 μονάδες. Η «μαμά» φίρμα προχώρησε στην κατασκευή 5.2% περισσότερων αυτοκινήτων σε σχέση με το 2021, καταφέρνοντας να φτάσει τα 9.026.713 οχήματα. Η τοπική παραγωγή μειώθηκε κατά 7.7% στα 2.656.009 οχήματα, ενώ η εξωτερική αυξήθηκε στο 11.7% και στα 6.370.704. Από εκεί και πέρα, η Toyota έχασε την πρωτοκαθεδρία στις ΗΠΑ, καθώς η GM κατασκεύασε 2.274.088 οχήματα, με την Toyota Motor North America (TMNA), μαζί με τη Lexus, να φτάνουν τα 2.108.458.
Η έλλειψη εξαρτημάτων εξακολουθεί να προκαλεί πονοκέφαλο στην Toyota, αλλά και σε άλλους κατασκευαστές παγκοσμίως, αναγκάζοντάς την να διακόψει τις επιχειρήσεις στο εργοστάσιο στην Τσεχία για τον Φεβρουάριο. Η μονάδα στο Κολίν, εκεί όπου συναρμολογούνται τα Aygo X και Yaris, δεν θα λειτουργήσει έως τον επόμενο μήνα. Όμως, επειδή τα σχέδια προχωρούν, η παραγωγή προσαρμόζεται ανάλογα με τα υπάρχοντα εξαρτήματα, και αν όλα πάνε καλά, σκοπός είναι η παραγωγή περίπου 10.6 εκ. οχημάτων το 2023, αριθμός που είναι σχεδόν ο ίδιος με το 2022.