Από τις δοκιμές της Βαρκελώνης πήραμε μια πρώτη γεύση μόνο, για το τι πρέπει να περιμένουμε φέτος και ιδού η στατιστική τους ανάλυση.
Η στατιστική όπως πάντα θέλει ανάγνωση, την κατάλληλη οπτική γωνία και μελέτη σε σύγκριση με το παρελθόν και με τα γνωστά δεδομένα, ώστε το συμπέρασμα να είναι ασφαλές. Οι πρώτες επίσημες δοκιμές για το πρωτάθλημα της Formula 1 το 2018, δεν είναι και η πιο κατάλληλη φάση για στατιστική ανάλυση ωστόσο απεικονίζει σε κάποιο βαθμό την πορεία που είχε κάθε ομάδα στο διάστημα της προετοιμασίας. Σίγουρα η δουλειά και η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ, ιδίως στην Formula 1, όμως αυτές οι πρώτες δοκιμές είναι η πρώτη δράση έπειτα από καιρό και αξίζει μια δεύτερη ματιά.
Στον πρώτο πίνακα βλέπουμε τους καλύτερους χρόνους για κάθε οδηγό, όπως και το πότε πραγματοποιήθηκε αυτός αλλά και με τι ελαστικά. Είναι η συνολική εικόνα των πρώτων δοκιμών για κάθε οδηγό ατομικά. Ο παράγοντας των ελαστικών δεν πρέπει να παραλείπεται, ωστόσο είναι πολύ νωρίς ακόμη για να έχουμε μια εικόνα για το που κυμαίνονται οι διαφορές από ελαστικό, σε ελαστικό. Ο Λιούις Χάμιλτον πάντως τον καλύτερο χρόνο του τριημέρου τον έκανε με ενδιάμεσα ελαστικά και με την πίστα όχι απολύτως στεγνή.
Οδηγός | Ομάδα
|
Ημέρα δοκιμών | Ελαστικά | Χρόνος |
Lewis Hamilton | Mercedes | 4η | Ενδιάμεσα | 1.19.333 |
Sebastian Vettel | Ferrari | 2η | Μαλακά | 1:19.673 |
Stoffel Vandoorne | McLaren | 4η | Υπερ μαλακά | 1:19.854 |
Valtteri Bottas | Mercedes | 2η | Ενδιάμεσα | 1:19.976 |
Daniel Ricciardo | Red Bull | 1η | Ενδιάμεσα | 1:20.179 |
Kevin Magnussen | Haas | 4η | Μαλακά | 1:20.317 |
Max Verstappen | Red Bull | 2η | Ενδιάμεσα | 1:20.326 |
Kimi Raikkonen | Ferrari | 1η | Μαλακά | 1:20.506 |
Nico Hulkenberg | Renault | 1η | Μαλακά | 1:20.547 |
Fernando Alonso | McLaren | 4η | Πολύ μαλακά | 1:20.929 |
Carlos Sainz | Renault | 4η | Ενδιάμεσα | 1:20.940 |
Lance Stroll | Williams | 4η | Μαλακά | 1:21.142 |
Pierre Gasly | Toro Rosso | 2η | Μαλακά | 1:21.318 |
Robert Kubica | Williams | 2η | Μαλακά | 1:21.495 |
Sergey Sirotkin | Williams | 2η | Μαλακά | 1:21.822 |
Esteban Ocon | Force India | 2η | Μαλακά | 1:21.841 |
Sergio Perez | Force India | 4η | Μαλακά | 1:21.973 |
Brendon Hartley | Toro Rosso | 1η | Μαλακά | 1:22.371 |
Romain Grosjean | Haas | 1η | Μαλακά | 1:22.578 |
Charles Leclerc | Sauber | 2η | Μαλακά | 1:22.721 |
Marcus Ericsson | Sauber | 1η | Μαλακά | 1:23.408 |
Nikita Mazepin | Force India | 1η | Ενδιάμεσα | 1:25.628 |
Παρακάτω βλέπουμε τους δέκα καλύτερους χρόνους στο σύνολο των δοκιμών, όπως και την ημέρα κατά την οποία επετεύχθησαν. Η 3η ημέρα δεν υπάρχει σε καμία λίστα δεδομένου πως τα μονοθέσια χρειάζονταν… αλυσίδες!
Οδηγός | Ομάδα | Ημέρα δοκιμών | Ελαστικά | Χρόνος |
Lewis Hamilton | Mercedes | 4η | Ενδιάμεσα | 1:19.333 |
Sebastian Vettel | Ferrari | 2η | Μαλακά | 1:19.673 |
Stoffel Vandoorne | McLaren | 4η | Υπερ μαλακά | 1:19.854 |
Valtteri Bottas | Mercedes | 2η | Ενδιάμεσα | 1:19.976 |
Daniel Ricciardo | Red Bull | 1η | Ενδιάμεσα | 1:20.179 |
Sebastian Vettel | Ferrari | 4η | Μαλακά | 1:20.241 |
Kevin Magnussen | Haas | 4η | Πολύ μαλακά | 1:20.317 |
Max Verstappen | Red Bull | 2η | Ενδιάμεσα | 1:20.326 |
Kimi Raikkonen | Ferrari | 1η | Μαλακά | 1:20.506 |
Nico Hulkenberg | Renault | 1η | Μαλακά | 1:20.547 |
Στον παρακάτω πίνακα που απεικονίζει τις καλύτερες επιδόσεις με βάση την ομαδική κατάταξη, εκείνο που ασφαλώς ξεχωρίζει είναι η απουσία του Φερνάντο Αλονσο και η παρουσία, κατ’ επέκταση, του Στόφελ Βαντούρν. Ο νεαρός έκανε την καλύτερη επίδοση για την McLaren σε αυτό το τετραήμερο δοκιμών και του αξίζει αναμφίβολά, οποιαδήποτε προσοχή. Φυσικά ακόμη είναι πολύ νωρίς για οτιδήποτε. Στον αντίποδα απογοητευτικοί ήταν σχεδόν όλοι οι χρόνοι της Alfa Romeo Sauber.
Team | Driver | Date | Tyre | Time |
Mercedes | Lewis Hamilton | 4η | Ενδιάμεσα | 1:19.333 |
Ferrari | Sebastian Vettel | 2η | Μαλακά | 1:19.673 |
McLaren | Stoffel Vandoorne | 4η | Υπέρ μαλακά | 1:19.854 |
Red Bull | Daniel Ricciardo | 1η | Ενδιάμεσα | 1:20.179 |
Haas | Kevin Magnussen | 4η | Πολύ μαλακά | 1:20.317 |
Renault | Nico Hulkenberg | 1η | Μαλακά | 1:20.547 |
Williams | Lance Stroll | 4η | Μαλακά | 1:21.142 |
Toro Rosso | Pierre Gasly | 2η | Μαλακά | 1:21.318 |
Force India | Esteban Ocon | 2η | Μαλακά | 1:21.841 |
Sauber | Charles Leclerc | 2η | Μαλακά | 1:22.721 |
Οι συνολικοί γύροι που καλύπτει κάθε ομάδα και κάθε οδηγός στις δοκιμές, είναι σημαντικοί. Εμείς μπορεί να ασχολούμαστε με χρόνους και διαφορές, εκείνοι όμως ακολουθούν συγκεκριμένο πρόγραμμα εξέλιξης και δουλειάς πάνω στο μονοθέσιο, το οποίο απαιτεί χιλιόμετρα, τα οποία κοστίζουν χρήματα. Έτσι όλα πρέπει να γίνουν βάσει προγράμματος.
Team | Number of laps |
Toro Rosso | 326 |
Mercedes | 305 |
Ferrari | 298 |
Sauber | 284 |
Williams | 277 |
Renault | 273 |
McLaren | 271 |
Red Bull | 211 |
Haas | 187 |
Force India | 166 |
Τα ελαστικά θα είναι και φέτος ένα σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη του πρωταθλήματος και αυτό που παρουσίασε ενδιαφέρον στην Βαρκελώνη είναι η διχογνωμία που υπήρξε σχετικά με τις επιλογές. Άλλοι θεωρούσαν πως στο κρύο της Ισπανίας τα ενδιάμεσα ήταν τα ελαστικά που απέδιδαν καλύτερα, άλλοι όμως και ήταν και οι περισσότεροι επέλεξαν τα πολύ μαλακά ή ακόμη και τα νέα, υπερ μαλακά, προκειμένου να παρουσιάσουν μια καλή επίδοση. Αυτό που μοιάζει δεδομένο, παρατηρώντας και τον παρακάτω πίνακα που κατηγοριοποιεί τους χρόνους με βάση τα ελαστικά, είναι πως τα πολύ μαλακά και τα υπέρ μαλακά δίνουν τη δυνατότητα να γίνουν καλοί χρόνοι, ακόμη και από οδηγούς που δεν το περιμένουμε και πιθανότατα θα παίξουν το ρόλο τους σε αρκετές στρατηγικές.
Ελαστικά | Χρόνος | Οδηγός | Ομάδα | Ημ. Δοκιμών |
Υπερ μαλακά | 1:19.854 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 4η |
Πολύ μαλακά | 1:20.317 | Kevin Magnussen | Haas | 4η |
Μαλακά | 1:19.673 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2η |
Ενδιάμεσα | 1:19.333 | Lewis Hamilton | Mercedes | 4η |