Η απαγόρευση των «φτερών» στο φέρινγκ των μοτοσικλέτων το 2016 δεν φαίνεται να ίδρωσε το αφτί των ομάδων, που συνεχίζουν να φέρνουν νέες αντίστοιχες προτάσεις.
Το διήμερο των επίσημων δοκιμών πριν την έναρξη του πρωταθλήματος του 2018 στη Βαλένθια την περασμένη εβδομάδα, οι ομάδες της Ducati, της Yamaha, της Suzuki και της Aprilia δοκίμασαν νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στα φέρινγκ τους, με ομολογουμένως πολύ ευφάνταστη σχεδίαση.
Η πρωτοπόρος Ducati είχε πρώτη εφαρμόσει «φτερά» στο φέρινγκ των εργοστασιακών μοτοσικλετών της το 2016, με στόχο αυτά να δημιουργούν κάθετη αεροδυναμική δύναμη ώστε να αποτρέπεται η ανύψωση του εμπρός τροχού κατά την επιτάχυνση.
Η ιδέα της Ducati φαίνεται ότι είχε πολύ θετικό αποτέλεσμα στην βελτίωση της επιτάχυνσης στην έξοδο της στροφής, καθώς τόσο η Honda όσο και η Yamaha έσπευσαν να υιοθετήσουν αντίστοιχα αεροδυναμικά βοηθήματα στις μοτοσικλέτες τους.
Στο σημείο αυτό οι αρχές του σπορ, FIM και Dorna, με αφορμή τις αιτιάσεις αρκετών αναβατών, έθεσαν ζήτημα ασφάλειας από τα μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα. Ζήτησαν λοιπόν από το συλλογικό όργανο των ομάδων, να δώσουν ομόφωνα τεχνικές προδιαγραφές που να εγγυώνται μια σχεδίαση winglet, η οποία θα εξασφαλίζει απόλυτη ασφάλεια.
Σε αυτό το σημείο οι κατασκευαστές δεν συμφώνησαν και έτσι το 2016, η FIM αποφάσισε να απαγορεύσει τα winglets για το πρωτάθλημα του 2017. Η Ducati δήλωσε ότι η απόφαση έθιξε τα συμφέροντά της, καθώς ήταν αυτή που είχε επενδύσει περισσότερο στην εξέλιξη των αεροδυναμικών φτερών.
Φέτος λοιπόν, στη Βαλένθια, ήρθε η ώρα να δούμε μια πλειάδα νέων υλοποιήσεων προς την κατεύθυνση της δημιουργίας κάθετης αεροδυναμικής δύναμης (downforce), οι οποίες μάλιστα, σύμφωνα με τις δηλώσεις των οδηγών, δείχνουν να λειτουργούν.
Ο κάθε κατασκευαστής ακολουθεί το δικό του δρόμο όσον αφορά την εικόνα τους, με τη Yamaha να έχει την πιο απλή αλλά και με μεγάλη επιφάνεια να προεξέχει δεξιά – αριστερά, τη Suzuki την πιο περίεργη και την Aprilia την πιο ογκώδη. Σίγουρα θα δημιουργηθεί και πάλι ζήτημα, αν οι υλοποιήσεις αυτές χρησιμοποιηθούν, καθώς ακόμα κανείς δεν μπορεί να πει με απόλυτη βεβαιότητα αν αντιστοιχούν απόλυτα στο γράμμα του τεχνικού κανονισμού ή όχι.
Το 2017, οι ομάδες, με προεξάρχουσα τη Yamaha, είχαν προσπαθήσει να εφαρμόσουν κάποιες διατάξεις winglet εσωτερικά των φέρινγκ, ώστε να παρακάμψει την απαγόρευση και να πετύχει, ταυτόχρονα, το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτές ωστόσο, αν κρίνουμε από τις νέες υλοποιήσεις των ομάδων, δεν φαίνεται να λειτουργούν ικανοποιητικά
Τελικά το προφανές είναι ότι δημιουργείται μια νέα εποχή στο κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας, κατά την οποία οι μοτοσικλέτες θα εκμεταλλεύονται κάθε δυνατότητα βελτίωσης της πρόσφυσης που τους δίνει η αεροδυναμική, με την ενσωμάτωση πρόσθετων στοιχείων στο φέρινγκ. Και, για να είμαστε ακριβείς, πολύ άργησαν.