Όλα τα καλά έχουν ένα τέλος και επειδή η ηλεκτροκίνηση έρχεται με γοργούς ρυθμούς, ο W12 θα αποτελέσει σύντομα παρελθόν.
Η Bentley είναι συνώνυμη με τον ισχυρό κινητήρα 12 κυλίνδρων, διάταξης W, αλλά η παραγωγή του θα σταματήσει τον Απρίλιο του 2024, έχοντας κατασκευαστεί πάνω από 105.000 φορές. Ο Βρετανός κατασκευαστής θα εξηλεκτρίσει πλήρως την γκάμα του από τις αρχές της επόμενης 10ετίας, κάτι που σημαίνει πως ο W12 δεν χωρά στα πλάνα του. Ο 6λιτρος, twin turbo παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2003 και κατά τη διάρκεια της 20ετούς ζωής του αναβαθμίστηκε αρκετά. Και πράγματι, η ισχύς του ανέβηκε κατά 37%, η ροπή του κατά 54% και οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 25%.
Η υπάρχουσα γενιά του, που λανσαρίστηκε από την Bentley το 2015, τοποθετήθηκε στην Bentayga SUV. Αναβαθμίστηκε και ως εκ τούτου, η θήκη του στροφάλου ενισχύθηκε κατά 30%, διάθετε καλύτερο σύστημα ψύξης, πιο αποδοτικά turbo και σύστημα που του επέτρεπε να λειτουργεί με λιγότερους κυλίνδρους όποτε απαιτούνταν.
Πλέον, ο W12 θα τοποθετηθεί στην περιορισμένης παραγωγής Bentley Mulliner Batur, η οποία παρουσιάστηκε πέρυσι τον Αύγουστο και θα παραχθεί σε μόλις 18 αντίτυπα. Η Batur αποτελεί το πιο ισχυρό αυτοκίνητο της Bentley και όντως, αποδίδει 740 ίππους με 1.000Nm ροπής στο εύρος 1.750-5.000 σ.α.λ. Όσον αφορά στις Continental GT, Bentayga, Flying Spur, Continental GT Mulliner και Flying Spur Mulliner, αυτές τροφοδοτούνται από τον 6λιτρο, twin turbo W12, ισχύος 650 ίππων. Όμως, η ζωή του – ανεξαρτήτου ισχύος – φτάνει στο τέλος του και δεν θα υπάρξει περαιτέρω εξέλιξη.
«Το ταξίδι μας προς τη βιωσιμότητα σημαίνει πως γίνονται αλλαγές σε κάθε τμήμα της Bentley Motors. Όταν πρωτοπαρουσιάσαμε τον W12 πίσω το 2003, γνωρίζαμε πως είχαμε έναν ισχυρό κινητήρα που μπορούσε να τοποθετηθεί στα αυτοκίνητά μας. Είκοσι χρόνια αργότερα και πάνω από 100.000 μοτέρ, έφτασε η ώρα να αποσύρουμε τον θρυλικό μας κινητήρα, καθώς οδεύουμε προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό θα γίνει, όμως, αφού δώσουμε στους πελάτες τον τελευταίο, αλλά πιο ισχυρό W12 που κατασκευάσαμε ποτέ», ανέφερε σχετικά ο εκτελεστικός διευθυντής της Bentley, Άντριαν Χάλμαρκ.
Αξίζει να τονιστεί πως οι 30 υπάλληλοι που ήταν υπεύθυνοι για την κατασκευή του πλαισίου του στροφάλου, δεν θα χάσουν τη δουλειά τους, αλλά θα εκπαιδευτούν και θα μεταφερθούν σε άλλα τμήματα του εργοστασίου της φίρμας στο Κρου του ΗΒ.