Η BMW 1 στην τέταρτη γενιά της τονίζει έτι περαιτέρω τον σπορ χαρακτήρα της, παρά τον εξηλεκτρισμό των κινητήριων συνόλων της.
Αυτό που χαρακτήριζε ανέκαθεν την BMW 1, τόσο στην πισωκίνητη όσο και στην προσθιοκίνητη εποχή της, ήταν ο σπορ χαρακτήρας της. Στην τέταρτη γενιά της και σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η γερμανική μάρκα, η σειρά 1 είναι πιο συμμετοχική παρά ποτέ χάρη σε αλλαγές τόσο στο πλαίσιο, όσο και στην ανάρτηση. Ακόμα και οι κινητήρες έχουν δεχτεί “ενέσεις” ισχύος, οι οποίες βασίζονται σε mild hybrid τεχνολογία 48 Volt, με την ενδιάμεση τοποθέτηση ηλεκτρικού κινητήρα ισχύος 20 ίππων στη μετάδοση.
Μίαν ωραίαν πρωίαν
Στο πλαίσιο του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” για την Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την βασική έκδοση του μοντέλου, την 120, με το επίπεδο εξοπλισμού M, δηλαδή με τροχούς διαμέτρου 19 ιντσών, σπορ καθίσματα και πλήθος ακόμα επιπρόσθετων σπορ στοιχείων εξοπλισμού τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό.
Αισθητικά η 120, χάρη στο τονισμένο εμπρός μέρος, τη χαμηλή σιλουέτα και την μικρή απόσταση από το έδαφος, είναι δηλωτική των προθέσεών της από την πρώτη στιγμή. Πόσο όμως μπορεί να αντεπεξέλθει στο σπορ προσανατολισμό της με έναν κινητήρα μόλις 1.499 κ.εκ., ισχύος 170 ίππων και με μέγιστη ροπή 280 Nm. Ειδικά αν συνυπολογιστεί και το αυξημένο βάρος των περίπου 1.500 κιλών;
Η απάντηση έρχεται στη συνέχεια, αφού δούμε λίγο και κάποια πρακτικά στοιχεία που έχουν μεγάλη σημασία. Κατ΄ αρχάς οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αλλάξει ελάχιστα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το μήκος της νέας BMW Σειράς 1 έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ. φτάνοντας στα 4.361, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.670 χλστ.. Το πλάτος παραμένει στα 1.800 χλστ., και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. στα 1.459.
Το προαιρετικό πακέτο M Sport Package και ο προαιρετικός εξοπλισμός M Sport Design καθιστούν τη νέα BMW Σειρά 1 ακόμα πιο δυναμική. Τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M περιλαμβάνουν μεγάλες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, έντονες πλαϊνές ποδιές και ένα τρισδιάστατο στοιχείο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα.
Το αναβαθμισμένο πλαίσιο διαθέτει νέες βάσεις στήριξης για τις αντιστρεπτικές δοκούς, νέα τεχνολογία αμορτισέρ, ενώ η γωνία κάστερ των μπροστινών τροχών έχει αυξηθεί κατά 20%, εξασφαλίζοντας κορυφαία ευστάθεια και βελτιστοποιημένη αίσθηση του τιμονιού. Το προαιρετικό M Sport Package που διέθεταν τα αυτοκίνητα της δοκιμής χαμηλώνει το όχημα έως και 8 χλστ., περιλαμβάνει σπορ σύστημα διεύθυνσης, ζάντες ελαφρού κράματος έως 19 ιντσών και σύστημα σπορ φρένων M.
Στο εσωτερικό η ανανεωμένη σχεδίαση δεν περιλαμβάνει δερμάτινες επενδύσεις, ενώ το πακέτο M Sport Package που διέθεταν τα αυτοκίνητα προσφέρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπάκετ καθίσματα και σπορ λεπτομέρειες διακόσμου που καθιστούν το χώρο ιδιαίτερα φιλόξενο και αναβαθμισμένο.
Εντυπωσιακή είναι επίσης η ενιαία επιφάνεια του πίνακα οργάνων με ψηφιακή οθόνη 10,25” και μια επίσης ψηφιακή οθόνη αφής για το σύστημα multimedia 10,7”. Λόγω του περιορισμένου ωστόσο χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή του μοντέλου, φροντίσαμε αυτόν να τον αφιερώσουμε στην οδήγησης και όχι στην ενδελεχή ενασχόληση με τα ψηφιακά συστήματα. Εννοείται ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες πακέτο ψηφιακών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όσο και προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα και του κιβωτίου.
Γύρω – γύρω στην Αττική
Τα ηλεκτρικά καθίσματα μπάκετ, το σχεδόν κάθετα τοποθετημένο τιμόνι με την παχιά στεφάνη και τα πεντάλ για το φρένο και το γκάζι ορίζουν μια τέλεια θέση οδήγησης, η οποία είναι προαπαιτούμενη για αυτό που αναμένεται στη συνέχεια.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας κάνει τα πράγματα πολύ εύκολα και αμέσως σε κάνει να νιώθεις οικεία με το αυτοκίνητο και να επικεντρώνεσαι σε οτιδήποτε συμβαίνει εμπρός σου.
Τι μικρό τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης των 1.5 λίτρων δείχνει αρκετά ψυχωμένο χάρη και στην αρωγή του ηλεκτρικού κινητήρα και έτσι το lag του turbo δεν γίνεται πουθενά αισθητό στη χαλαρή οδήγηση. Καθόλου αισθητή δεν γίνεται επίσης και η τρικύλινδρη διάταξη, είτε ηχητικά, είτε μέσω κραδασμών στη λειτουργία του.
Στον ανοιχτό δρόμο, το μοτέρ μένει στο παρασκήνιο, η πολύ καλή αεροδυναμική παίρνει τη σκυτάλη (αεροδυναμικός συντελεστής 0,27) και η BMW 120 μπορεί να κινείται με ταχύτητες που οδηγούν στο αυτόφωρο, με χαρακτηριστική άνεση, ευκολία και ησυχία. Τα 7,4 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και τα 226 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας που ανακοινώνει η BMW είναι αισθητά, πραγματικά και επιτυγχάνονται χωρίς δράματα.
Σε επαρχιακό, στενό και με συνεχείς στροφές δίκτυο όπου το sportiness είναι το ζητούμενο, η BMW 120 είναι εντυπωσιακή, διότι δεν περιμένεις τέτοια συμπεριφορά από το βασικό μοντέλο της γκάμας. Η ανάρτηση αγγίζει σχεδόν την τελειότητα, καθώς απορροφά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου χωρίς να κουράζει και ταυτόχρονα διατηρεί τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το τιμόνι διαθέτει αξιοσημείωτη ακρίβεια και το κιβώτιο, χωρίς να αναζητήσουμε την χειροκίνητη λειτουργία, ανεβάζει και κατεβάζει σχέσεις ταχύτατα και σωστά. Όλα τα παραπάνω μάλιστα, χωρίς καν να καταφύγουμε στο πρόγραμμα οδήγησης Sport.
Στις γρήγορες στροφές η στήριξη από τα καθίσματα είναι εξαιρετική, η απόκριση του κινητήρα παρουσιάζει ελάχιστη υστέρηση και τα φρένα είναι πάντα εκεί χωρίς σημάδια κούρασης ή διαφοροποίησης στην αίσθηση του ποδωστηρίου, σε συνεχή και έντονη χρήση. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι απολαυστικό, χωρίς να κουράζει, με απόλυτη ουδετερότητα στις αντιδράσεις του και χωρίς απώλεια πρόσφυσης από τους εμπρός τροχούς ακόμα και σε πλήρη επιτάχυνση.
Ξεκάθαρος προσανατολισμός
Η νέα BMW 120 διαθέτει ποιότητα, πληρότητα, αμεσότητα και δυναμισμό που αποκαλύπτονται σε κάθε πτυχή της συμβίωσης μαζί της. Παρά τη βελτιωμένη χωροταξία της δεν είναι το πιο άνετο και ευρύχωρο πεντάθυρο μοντέλο της κατηγορίας C, καθώς και ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 300 λίτρα. Θα εξυπηρετήσει μια τετραμελή οικογένεια, αλλά θα απαιτήσει και κάποιες παραχωρήσεις.
Θετικό είναι επίσης το γεγονός ότι το κόστος για τη βασική έκδοση του μοντέλου ξεκινά από τις 28.960 ευρώ, ενώ με περίπου 35.000 ευρώ μπορείς να έχεις και αρκετά χρήσιμα επιπρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού. Σε αυτή την κατηγορία τιμής, ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός δεν είναι τα πεντάθυρα hatchback του ανταγωνισμού, αλλά τα SUV, τα οποία προτάσσουν όγκο, επιβλητικότητα, χώρους και πρακτικότητα.
Αν όμως ψάχνει κανείς ένα αυτοκίνητο που θα τον κάνει να χαμογελά σε κάθε εκατοστό κάθε διαδρομής με ένα λογικό κόστος, τότε η BMW 120 δύσκολα βρίσκει αντίπαλο.
πηγη’ : https://www.gazzetta.gr/gmotion/2389370/test-drive-bmw-120-proti-metaxy-ison