Σύμφωνα με τον Τότο Βολφ, τον διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes στην F1, δεν ήταν μόνο η ταχύτητα που έδωσε το πρωτάθλημα στο Βρετανό.
Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 του 2017 με δύο αγώνες να απομένουν για το πέρας της σεζόν. Ο Βρετανός κέρδισε τον τέταρτο τίτλο του, με τους τρεις προηγούμενους να έχουν κατακτηθεί το 2008, το 2014 και το 2015. Ο Βρετανός, σε επίπεδο παγκόσμιων πρωταθλημάτων, βρίσκεται τώρα δίπλα στον εν αποστρατεία Γάλλο πιλότο Αλέν Προστ, που κέρδισε τις χρονιές 1985, 1986, 1989 και 1993 και στον μεγαλύτερο αντίπαλό του φέτος, το Γερμανό Σεμπάστιαν Φέτελ, που κέρδισε τις χρονιές από το 2010 έως και το 2013.
Τώρα οι μόνοι που μένουν να «πιάσει» ο Χάμιλτον είναι οι θρυλικοί Χουάν Μανουέλ Φάντζιο με 7 τίτλους από το 1951 έως και το 1957 και φυσικά τον Γερμανό Μίκαελ Σουμάχερ με τον ίδιο αριθμό τίτλων, που ήταν πρωταθλητής τις περιόδους 1994, 1995 και από το 2000 έως το 2004.
Με δεδομένο ότι ο Χάμιλτον αντιμετώπισε φέτος εξαιρετικό ανταγωνισμό, ο διευθυντής της ομάδας Mercedes – AMG – Petronas εξηγεί τι ήταν αυτό, πέρα από την δεδομένη ταχύτητα του Βρετανού, που του έδωσε τη δυνατότητα να διεκδικήσει και τελικά να κατακτήσει το πρωτάθλημα:
«Έχω συνεργαστεί μαζί του πέντε χρόνια και ποτέ δεν τον είδα να λειτουργεί σε τόσο υψηλό επίπεδο. Κατανοεί τα ελαστικά και την ικανότητα του αυτοκινήτου, που κατά καιρούς δεν ήταν εύκολο να οδηγηθεί. Δεν έχω δει τέτοια διαρκή απόδοση σε αυτό το πολύ ψηλό επίπεδο ποτέ πριν. Μετά από μια δύσκολη στιγμή στο Αμπού Ντάμπι πέρυσι, είχαμε ένα μακρύ βράδυ στην κουζίνα μου, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήσαμε όλες τις απογοητεύσεις και τα θέματα που είχαν δημιουργηθεί με τα χρόνια. Νομίζω ότι αισθανθήκαμε και οι δύο μια αίσθηση ανακούφισης. Από αυτή τη στιγμή η σχέση μας άλλαξε επίπεδο».
«Από τότε, ο Λιούις ξεκίνησε το χειμερινό διάλειμμα και επέστρεψε με διαφορετική νοοτροπία. Κερδίζει συνεχώς έδαφος τόσο όσον αφορά τη σχέση του με το αυτοκίνητο, όσο και σε ταχύτητα. Ταυτόχρονα, η σχέση με τον Μπότας είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Έχουμε ένα υπέροχο κλίμα μέσα στην ομάδα. Αυτό ήταν ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ, που βοήθησε τον Λιούις να αποδώσει πιο καλά από ποτέ».
Ο Βολφ δεν παρέλειψε να σημειώσει επίσης πως ο φετινός τίτλος κατασκευαστών, ήταν ίσως ο πιο δύσκολος από τους τέσσερις συνεχόμενους της Mercedes, τις χρονιές 2014 – 2017: «Αυτή η χρονιά ήταν δύσκολη για εμάς. Η Ferrari έβαλε ψηλά τον πήχη, ενώ στη συνέχεια και η Red Bull μπήκε στο παιχνίδι. Πέρυσι νοιώθαμε πιο άνετα, καθώς γνωρίζαμε ότι ένας από τους δύο οδηγούς μας θα κερδίσει το πρωτάθλημα. Παρότι το πιο γλυκό πρωτάθλημα ήταν το πρώτο, αυτό του 2014, το πιο σκληρό και ενδιαφέρον ήταν το φετινό».